Senin, 21 Desember 2020

Pembaharuan Lesen Memandu Melalui Mysikap

Skrin Permohonan Pembaharuan Lesen akan dipaparkan sila klik Jenis Lesen dan Tempoh melalui drop down. Sila mendaftar di portal mySIKAP untuk renew lesen memandu online sekiranya pendaftaran berjaya seterusnya ikuti langkah-langkah dibawah.


Cara Renew Lesen Memandu Online Myeg Dan Mysikap

Semak dan buat pengesahan.

Pembaharuan lesen memandu melalui mysikap. Melalui portal ini kita boleh renew lesen JPJ online dan melakukan banyak lagi transaksi secara dalam talian untuk urusan melibatkan kenderaan motor dan pelesenan. Cara Perbaharui Lesen Memandu Roadtax JPJ Online Tanpa Ke Kaunter. Selepas itu anda akan di bawa ke bahagian maklumat diri anda.

Pembaharuan lesen boleh dilaksanakan di portal mySIKAP serta permohonan lain seperti permit memandu antarabangsa rayuan bagi lesen memandu tamat tempoh penukaran lesen dari asing tentera atau anggota polis kepada lesen memandu Malaysia kemaskini alamat dan penambahan kelas atau permintaan untuk maklumat lesen. You have just read the article entitled Cara Renew. Langkah 1 First sekali buka laman website MYEGJika korang belum buat pendaftaran sila daftar terlebih dahulu dan jika dah daftar terus boleh login.

Untuk renew lesen memandu ni saya akan tunjukkan melalui dua laman web iaitu MYEG dan juga MySikap. Cara Pembaharuan Lesen Kenderaan. Kini semuanya berada di hujung jari anda.

Lesen Memandu. Cara Renew Lesen Memandu Secara Online Melalui MyEG Pejabat Pos. JPJ telah memaklumkan bahawa semua lesen memandu dan lesen kenderaan roadtax perlu diperbaharui sebelum tarikh 30 September dalam sebuah kenyataan terkini bertarikh 4 Ogos yang lalu.

Setelah selesai log masuk semula dengan kata laluan tetap dan anda akan di bawah ke laman utam MySikap seperti dibawah klik bahagian lesen memandu. Mungkin ramai antara kita masih belum tahu dengan kewujudan Portal JPJ Online mySIKAP. Daftar Log Masuk Kali Pertama MyKad Log.

Pilih submenu Lesen Memandu. Cara Renew Lesen Memandu Melalui MYEG. Lesen Memandu.

Pemandu dan pemilik kenderan diingatkan untuk memperbaharui. Harga Renew Lesen Memandu 2021 Di Pejabat Pos Jpj Spa. Jadi mungkin ramai antara kita yang masih belum renew lesen lagi dan susah nak pergi berurusan.

CARA RENEW LESEN MEMANDU SECARA ONLINE MELALUI MYEG. Pilih Pembaharuan Lesen Kenderaan Motor. Cara Mudah Renew Lesen Online.

Pembaharuan lesen boleh dilaksanakan di portal mySIKAP serta permohonan lain seperti permit memandu antarabangsa rayuan bagi lesen memandu tamat tempoh penukaran lesen dari asing tentera atau anggota polis kepada lesen memandu Malaysia kemaskini alamat dan penambahan kelas atau permintaan untuk maklumat lesen. Pembaharuan lesen boleh dilaksanakan di portal mySIKAP serta permohonan lain seperti permit memandu antarabangsa rayuan bagi lesen memandu tamat tempoh penukaran lesen dari asing tentera atau anggota polis kepada lesen memandu Malaysia kemaskini alamat dan penambahan kelas atau permintaan untuk maklumat lesen memandu. Pembaharuan lesen memandu CDL melalui mySIKAP Perlu diketahui kaedah pengambilan lesen yang telah diperbaharui melalui mySIKAP hanya boleh dilakukan melalui kaunter JPJ sahaja.

Urusniaga pembaharuan LMM dan LKM boleh dilaksanakan secara atas talian melalui portal MySikap atau di kaunter JPJ secara temujanji atau melalui rakan strategik JPJ iaitu Myeg dan Pos Malaysia bermula 9 Ogos 2021. Selain itu anda juga boleh memilih perkhidmatan online dari MyEG atau renew lesen memandu di Pejabat Pos. Renew Lesen Belajar Memandu LDL.

Pembaharuan lesen memandu vokasionalboleh dilakukan di JPJ Negeri Cawangan UTC dan Kaunter 1JPJ. Anda akan dibawa ke halaman ini. Berikut ada cara renew roadtax online guna portal MySIKAP JPJ.

Cara Daftar Mysikap Untuk Bayar Saman Jpj Renew Lesen Memandu Roadtax Online Tanpa Perlu Ke Kaunter. Mengemukakan laporan perubatan dan tempoh sah laku laporan perubatan Borang JPJ L8 tidak melebihi satu 1 tahun. Renew Lesen Motor Memandu Online Cara Pembaharuan Lesen Guna Sistem Myeg Kekandamemey.

Pilih dan isi semua maklumat yang diperlukan. Klik TabMenu Lesen Memandu. Setelah selesai log masuk semula dengan kata laluan tetap dan anda akan di bawa ke laman utama MySikap dan klik bahagian lesen memandu.

Klik Pembaharuan Lesen Memandu. Urus niaga dalam talian online mysikap ini membolehkan anda melakukan transaksi untuk urusan lesen memandu kenderaan baik lesen motor lesen kereta roadtax renewal tukar hak milik beli no plat terkini setiap negeri jpj number plate semakan saman polis trafik dan banyak lagi yang anda boleh semak kemudahan yang disediakan di portal jpj. Jika anda ingin memilih kaedah pengambilan melalui penghantaran ikut langkah pembaharuan lesen melalui myEG.

Pilih Pembaharuan Lesen Memandu. Boleh juga Renew Lesen Memandu Online Guna MyEG. Isikan maklumat pembaharuan lesen.

Kemudian anda klik pada Pembaharuan Lesen Sila pilih lesen anda yang ingin diperbaharui dan tempoh jangka hayat lesen anda. Login ke portal MySikap httpspublicjpjgovmy. Pembaharuan lesen boleh dilaksanakan di portal mySIKAP serta permohonan lain seperti permit memandu antarabangsa rayuan bagi lesen memandu tamat tempoh penukaran lesen dari asing tentera atau anggota polis kepada lesen memandu Malaysia kemaskini alamat dan penambahan kelas atau permintaan untuk maklumat lesen.

Transaksi Dalam Talian mySIKAP JABATAN PENGANGKUTAN JALAN MALAYSIA. Log masuk di Portal JPJ mySIKAP. Selepas itu anda akan dibawa ke bahagian maklumat diri anda.

Tempoh pembaharuan dibenarkan adalah 1 tahun sahaja. Melalui perkhidmatan mysikap pelbagai urusan boleh dilakukan seperti renew lesen dan roadtax atau membuat pembayaran saman JPJ. Kemudian anda klik pada Pembaharuan Lesen Memandu Pilih lesen anda yang ingin diperbaharui dan tempoh jangka hayat lesen anda.

Langkah terakhir adalah membuat pembayaran dan pengesahan maklumat. Buka laman portal mySIKAP.


Mysikap Jpj Login Cara Daftar Renew Lesen Roadtax Saman Online


0 komentar: